ترامپ بایدن را احمق و بدترین رئیس‌جمهور جهان دانست خانواده شهید زاهدی ظهر امروز با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند (۲۳ اردیبهشت) تعطیلی خراسان رضوی در روز ولادت امام رضا (ع)، روی میز شورای عالی انقلاب فرهنگی گاردین از شکست استراتژی اسرائیل در غزه خبرداد رجب طیب اردوغان: هیتلر به نتانیاهو حسادت می‌کند توبیخ ۲ وزیر کابینه جنگ توسط نتانیاهو تعطیلی شنبه‌ها رای نیاورد | مخالفان و موافقان چه گفتند؟ + فیلم صادق زیباکلام وارد زندان شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| آخرین اخبار از تعطیلی شنبه‌ها | این تعطیلی شامل چه‌کسانی می‌شود؟ استاندار خراسان‌رضوی: اقتدار نرم‌افزاری ارتش جمهوری اسلامی ایران نقطه تمایز ما با دیگر ارتش‌هاست مقام ناتو: به دنبال استقرار نیرو‌های نظامی در اوکراین نیستیم انفجار در وزیرستان پاکستان جان ۷ نظامی را گرفت مقام حماس: جنگ نتانیاهو در دور باطلی قرار گرفته است سازمان ملل: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد درگیری گالانت و نتانیاهو بالا گرفت ده‌ها شهید و مجروح در بمباران جنون‌آمیز جبالیا غزه | ده‌ها خانه تخریب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله اوکراین به رستورانی در دونتسک | ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند + فیلم آتش سوزی در شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی ادامه دارد + فیلم و عکس (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هلاکت یک نظامی صهیونیست دیگر در نوار غزه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت ۵۰ استاد و بیش از دو هزار و ۴۰۰ دانشجو در اعتراضات دانشجویی در آمریکا
سرخط خبرها

افشاگری «پرویز» از دیگران! | فتاح به دنبال چیست؟

  • کد خبر: ۳۸۱۸۷
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
  • ۱
افشاگری «پرویز» از دیگران! | فتاح به دنبال چیست؟
پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در اقدامی بی سابقه از مالکیت برخی مدیران و ارگان‌ها بر املاک این بنیاد پرده برداشت
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز؛ مهندس پرویز فتاح در ذهن خیلی‌ها با سجده‌ای که به سمت مردم در برنامه ماه عسل انجام داد، به یاد آورده می‌شود، در روزگاری که او رئیس کمیته امداد بود و برای ابراز خوش حالی و تشکر از حجم بالای کمک‌های مردم، در برنامه احسان علیخانی جلو دوربین سجده شکری به جاآورد. حرکتی جنجالی که با بعضی اتفاقات پیرامون او در چند سال بعد، دیگر زیاد هم دور از ذهن نمی‌آید. اما آخرین حرکت جنجالی او در برنامه زنده تلویزیونی نگاه یک شبکه اول سیما، جنجال‌های گسترده و انتقاد‌های زیادی از سمت افراد مختلف ایجاد کرد که ریشه در گسترده بودن و بی پرده سخن گفتن او داشت. اما سابقه فتاح در حرف‌ها و حرکات جنجالی چه بود و او در تلویزیون از چه کسانی و برای چه کسانی حرف زد و اهداف احتمالی اش از این حرف‌ها چیست؟


رئیسی به نام پرویز!

پرویز نام کمتر شنیده شده‌ای بین مسئولان رده بالای کشور است. مهندس پرویز فتاح، اما نه با نام که بیشتر با رفتار و حرف‌های عجیبش دیده شده است. او از وزارت نیرو به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شد و پس از آن در کمیته امداد امام خمینی (ره) و این روز‌ها هم در بنیاد مستضعفان مسئول است. تنها تصویر منفی‌ای که از او در یاد‌ها مانده است، درگیری لفظی اش با محمد دلاوری در برنامه تهران بیست پس از افتتاح بزرگراه تهران شمال بود که بعد‌ها هم از رفتارش عذرخواهی کرد و دلیلش را خستگی بیان کرد. در باقی موارد چیزی که در یاد‌ها از فتاح مانده، لحنی آرام و نگاهی نه چندان از بالا به پایین است که عموما به افشاگری‌هایی درباره فساد و بی پرده گویی معروف است. او پیش از این هم سر ماجرای ساختمان سوهانک که متعلق به کمیته امداد بود، جنجال‌هایی به پا کرد. اما آخرین گفت وگوی زنده تلویزیونی فتاح، تیر آخری بود که به قلب حاشیه زد.
 
صحبت‌های فتاح در برنامه نگاه یک بیشتر درباره املاک بنیاد مستضعفان بود، املاکی که افراد و سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف برای مدتی یا به شکلی تحت تملک گرفته اند و حالا یا آن را خالی نمی‌کنند یا بهای بودن در آن را پرداخت نمی‌کنند و حتی در آن ساخت وساز غیرقانونی کرده اند و تخلف و تصرف. اما حرف‌های او در همین حد سربسته نماند که عده‌ای در جایی کاری کرده اند و بهتر است که نکنند. او این بار بی رودربایستی نام افراد و سازمان‌ها را آورد. آن هم نه افراد و سازمان‌هایی که می‌شود الزاما راحت از آن‌ها حرف زد.
 
برای اینکه حدود و مرز‌های حرف‌های او را بدانیم، بگذارید فهرستی از افراد و نهاد‌هایی را که فتاح از آن‌ها حرف زد، بیاوریم. از شهین دخت مولاوردی و معصومه‌ابتکار و ساختمانی که برای سازمان مطالعات زنان به آنان تعلق گرفته است تا غلامعلی حدادعادل و زمین مدرسه اش در خیابان مرغوب فرشته تهران و اجاره کمی که می‌دهد و تأخیر در تخلیه. از دفتر تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که زمانی در اختیار دکتر روحانی بوده است تا احمدی نژاد و صحبت از ملکی در ولنجک تهران و حتی سپاه، ولی امر تهران و ملکی در محله جماران که به گفته فتاح او را به عنوان مالک حتی به آن راه هم نداده اند؛ و در ادامه از ساخت سونا و جکوزی در طبقه دوم کاخ مرمر گفت و ملکی که در کوهک ارتش از آن استفاده می‌کند.

به نظر می‌رسد نه او و نه احتمالا کس دیگری در این حد و با این گستردگی و شفافیت از این موضوعات حرف نزده است؛ حرف‌هایی که البته بی پاسخ نماند و از فردای روزی که این حرف‌ها زده شد، سیل تکذیب‌ها و انتقاد‌ها از او شروع شد.


کرور کرور تکذیبیه!

سریع‌ترین واکنش به حرف‌های فتاح را ابتکار داشت که در توئیترش گفت: «آقای‌فتاح، خیلی‌ها شما را به دیانت می‌شناختند! صحبت دیشب شما، اما اشتباه زیاد داشت و نام بردن از من و خانم مولاوردی با حقیقت ماجرا سازگار نیست که گویا رانت یا نفع شخصی بوده است. ساختمان اوایل دهه۷۰ با نظر امام به مؤسسه مطالعات زنان داده شد که ما مسئولیتی نداشتیم. رسانه ملی باید فرصت پاسخ بدهد.»

خانم مولاوردی هم در توئیتی نوشت: «آقای فتاح، شما را به سلامت نفس می‌شناختم. کاش در جایگاه مهمی که قرار گرفته اید، در روایت هایتان بیش ازپیش دقیق‌تر و مسئولانه‌تر باشید تا با مغلطه طوری وانمود نشود گر حکم شود که مست گیرند. منتظر جوابیه مستند و مستدل هیئت مدیره بمانید.»

دفتر احمدی نژاد هم در بیانیه‌ای نوشته است که: «دکتر احمدی نژاد هرگز زیر بار دین هیچ فرد، گروه و جریانی نبوده است و به لطف الهی نخواهند بود.»
 
این جوابیه‌ها و بیانیه‌ها احتمالا تازه شروع کار است و پس از این هم ادامه خواهد داشت، اما آقای فتاح دقیقا دارد به کدام سمت می‌رود؟


مرحله بعد چیست آقای فتاح؟

درباره مهندس فتاح گمانه زنی‌ها و اظهارنظر‌ها گوناگون است. عده‌ای اوج گیری این اظهارنظر‌ها و این سفت وسخت ایستادن پای مواضع ضدفسادش را برای گرفتن ژست یک مدافع حقوق مردم و ساخت برند جدیدی با عنوان فسادستیز می‌دانند که نگاهی به آینده دارد و احتمالا می‌خواهد از نامزد‌های ریاست جمهوری باشد و عده‌ای هم تلقی دیگری از او دارند و او را نه فردی پوپولیست که مردی عمیقا ایستاده پای کار مبارزه با فساد می‌دانند، اما به طبع ما نه از آنچه در دل و مغز آقای فتاح می‌گذرد خبر داریم و نه برنامه‌های آینده اش را می‌دانیم.
 
چیزی که واضح است، آتش تند او در زدن این شکل حرف هاست که گذر زمان صداقت و مسئولیت پذیری و عزم جزم او را نشان خواهد داد. فعلا آن طور که از حرف‌های او برمی آید، سمت درستی را برای رفتن برگزیده است، اما اینکه مقصد بعدی کجاست را فقط خود مهندس می‌داند!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
0
0
لباس گرمکن پوشیده میخاد تا پاستور بدود با این تشویش اذهانش ! عمو یک کمی تقوا لازمه اگه نداری آدم حسابی باش ! همه را به توپ بستی به ناحق
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->